KATEGORİLER

Cuma, Haziran 10, 2016

Etli Taze Fasulye

        Herkese günaydın :)Nasılsınız, ramazan nasıl geçiyor?Ve en önemlisi bulunduğunuz yerde havalar nasıl? K.marasta hava gün içerisinde çok fazla değişkenlik gösteriyor. Bir haftada iki kez dolu yağdı ve çok şiddetliydi  gerçekten.Yağmur ve dolunun durması ilede güneş yüzünü gosteriyor ve aşırı derecede hava ısınıyor. Haziran ayının ortasına geldik fakat hava durumu bu şekilde.Bugunde güneşli bir sabaha uyandık fakat ilerleyen saatlerde hava bugün nasıl olacak merak ediyorum :)
      Evet gelelim bugünkü tarifine ramazan ayı olması sebebiyle uzun sure aç olan mideyi yormamak için hafif sebze yemekleri yapmayı tercih ediyorum.Ve yanında mutlaka çorba,cacık yada salata da olmazsa olmazlarimdan:)
     Malzemeler:
     250 gram kuşbaşı et
     500 gram taze fasulye
     2 adet kuru soğan
     2 adet sivribiber
     4 adet domates
     1,5 yemek kaşığı biber salçası
      Yarım çay bardağı zeytinyağı
      Tuz,pul biber
      Öncelikle tencereye yağı koyuyoruz.Isınmış yağın içerisine etleri koyuyoruz ve suyunu salıp tekrar suyunu cekene kadar pisiriyorum. Yemeklik doğranmış soğan ve biberleri ekliyorum ve kavuruyorum.Daha sonra salçayı ekleyip birkaç dakika daha kavuruyorum ve fasulyeleri ekleyip iyice karistiriyorum.En üste domatesleri koyuyorum,tuz ve pul biberi atıp karıştırmadan kapağı kapatıyorum.10 dakika kısık ateşte domatesler iyice yumuşayıncaya kadar bekliyorum.Bu şekilde fasulyeler sarariyor.Daha sonra 2 su bardağı sıcak su ekliyorum karistiyorum ve yaklaşık 40 dk kısık ateşte piriyorum.
       Evet benim fasulye tarifim de böyleydi umarım beğenmişsinizdir.Herkese hayırlı ramazanlar ,hayırlı cumalar :)
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder