KATEGORİLER

Pazartesi, Haziran 20, 2016

Çıtır Börek

      Gunaydin herkese. Bugün sahurlarda,kahvaltılarda,çay saatlerinde ikram edebileceğiniz bir börek tarifim var.Aslında herkesin bildiği ünlü çıtır börek, fakat ben içerisine birazda sirke koyuyorum daha da güzel oluyor.
      Malzemeler:
      5 adet haşlanmış patates
      2 adet soğan
      4 adet yufka
      1 su bardağı sıvıyağ
      3 yemek kaşığı un
      3 yemek kaşığı sirke
      Tuz,pulbiber
      1/2 zeytinyağı
      Öncelikle Soğanları yemeklik doğrayıp yarım çay bardağı zeytinyağında kavuruyoruz.Tuz ve pul biber atıyoruz.Haşlanmış ve püre haline getirilmiş patatesleri karıştırıyoruz.
     Daha sonra büyük bir kasede sıvıyağ ,un ve sirkeyi karıştırıyoruz. Yufkayı tezgaha seriyoruz. Yarısına sıvıyağ li karışımdan sürüp ikiye katliyoruz.Tekrar aynı karışımdan sürüp, yufkanın düz tarafına harçtan koyup sariyoruz.3 parmak eninde kesip ,fırın tepsisine yerleştirip ,üzerine yumurta sarısı ve çörekotu atıp 200 derecede ısıtılmış fırına veriyoruz.30 dk sonra boregimiz hazır, deneyenlere afiyet olsun diyorum, hoşçakalın😊😊
   

5 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, özellikle sabah kahvaltısında böreği çok seviyorum :))

    YanıtlaSil
  2. böyle pratik tarifleri seviyorum ellerinize sağlık. Bloğunuzu keşif etkinliğinden buldum takipteyim bloğuma da beklerim sevgiler :) http://efsaninguncesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Sirkeyi ilk defa duydum.Bir de öyle deneyeceğim.Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sirke börek ve pogacalarda çok güzel oluyor.Mutlaka deneyin derim 😊

      Sil
    2. Sirke börek ve pogacalarda çok güzel oluyor.Mutlaka deneyin derim 😊

      Sil