KATEGORİLER

Cuma, Nisan 22, 2016

Kahve Çekirdeği Kurabiyesi

              Herkese günaydın :)Bugün sizlere sabah kahvesi yudumlarken kahve çekirdeği kurabiyesi tarifini paylaşmak istedim.Bu kurabiyeler ilgili çok fazla tarif var bende birkaç tane sini denedim.Fakat kendim bu şekilde yapiyorum.Çay saatlerinizde ,kahve yanında ikram edilebilecek güzel bir kurabiye :)
             Malzemeler: 2 yemek kaşığı granül kahve ya da nescafe
                                    250 gram margarin
                                    1 su bardağı nişasta
                                     1 su bardağı pudra şekeri
                                    1 paket kabartma tozu
                                    2 yemek kaşığı kakao
                                    4 su bardağı un
             Öncelikle 2 yemek kaşığı nescafe yı 1 yemek kaşığı sıcak suda eritelim.Daha sonra un ve kabartma tozu hariç bütün malzemeleri iyice karıştıralım.Margarinimiz oda sicakliginda olmasi gerekiyor.Üzerine 1 su bardağı un ve kabartma tozunu ekleyip yoguralim.Kalan unumuzu azar azar ekleyelim.Un eksik yada fazla gelebilir bu sizin hamurunuza bağlı. Kakaolu hamurlar genellikle daha az un alırlar. Kakao hamuru çabuk sertlesttirir bu yüzden çok fazla koymamamiz gerekiyor şekil vermekte zorlanabiliriz.Daha sonra yağlı kağıt verdiğimiz fırın tepsisine ceviz büyüklüğünde parçalar alarak önce yuvarliyoruz daha sonra badem gibi yassı bir şekil veriyoruz.Üzerini bir kürdan yardımıyla bastırarak kahve çekirdeği şekli veriyoruz.Önceden ısıttığımız 180 derece fırında 20 25 dk pisiriyoruz.Evet benim tarifin bu şekildeydi umarım beğenirsiniz afiyet olsun:)

8 yorum:

  1. Leziz görünüyor, ellerinize sağlık.
    Takipteyim, bende beklerim. Tebessümle:)
    http://guzelliksenfonileri.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. Sitenizi blog keşif etkinliğinden takip ediyorum bana da beklerim sevgiler :)
    http://guzelvekulturluyum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık.Nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil