KATEGORİLER

Pazartesi, Mayıs 02, 2016

Zeytinyağlı Türlü

          Herkese günaydın :)Baharin gelmesiyle evde sebze yemeklerini sık sık yapmaya başladım.Bu pratik yemeğin tarifini de bugün sizlerle paylaşacağım.
          Malzemeler:
  3 adet patlıcan
  3 adet domates
  3 adet yeşil biber
  10 adet taze fasulye
  1 adet soğan
  3 diş sarımsak
  1/2 çay bardağı zeytinyağı
  Tuz
  Pul biber
  Kekik
   Öncelikle soğanı halka halka piyazlik dogruyoruz. Yarım çay bardağı zeytinyağını tencereye koyup isindiktan sonra soğanları ekliyoruz. Patlıcanları küp küp dogruyoruz.Fasulyelerin iplerini ayiklayip onları da 3 e ya da 4 e böluyoruz.Evet soğanlarimiz kavrulduktan sonra fasulyeleri bekliyorum ve sararmaya başlayana kadar pisiriyorum.Üzerine patlıcanları ekliyorum.En üste ise küp dogradığm domatesleri ve  sarimsaklari ekleyip 10 dk karıştırmadan pisiriyorum. 10 dk sonra üzerine yarım çay bardağı sıcak su ekliyorum  tuz,biber ve kekiği ekleyip 20 dk daha pişirip ocağı kapatıyorum.Yemeğim hazır afiyet olsun :)

1 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, özellikle yaz günlerinin en tercih edilen yemeklerinden :)

    YanıtlaSil